Its now or never / יניב פולסקי

אחת השאלות הכי מסקרנות בעיני,היא האם ממפיס היא על אמת? או במילים אחרות האם ממפיס יכולה ללכת עד הסוף השנה?

 

פתיחת העונה של ממפיס בהחלט מראה על הכוונות הרציניות של הקבוצה,אך אם נסתכל רק בשנה שעברה היו 2 קבוצות שפתחו חזק את העונה,פורטלנד במערב שהתחילה את החודש הראשון במאזן 3-14 ,ואינדיאנה במזרח שהתחילה את העונה במאזן של 2-16.

גם הםם פתחו מצוין אשתקד

בסוף העונה 2 הקבוצות לא הצליחו לתרגם את ההצלחה שלהן לאליפות.

פורטלנד שפתיחת העונה שלהם הייתה מפתיעה בסופו של דבר עשו עונה יפה ואפילו הצליחו לעבור את יוסטון ללא יתרון ביתיות, ואינדיאנה… גם הפסיכולוגים הכי טובים שיש לא יצליחו להסביר מה הלך שם.

התשובה לשאלה למה זה נוגע לעניינו,קשורה לכך שפתיחת עונה טובה זה יופי ומעולה אבל לא אומר שום דבר.

אז למה אני בכלל חושב שאצל ממפיס זה יהיה שונה?

נתחיל מכך שממפיס כבר כמה שנים נמצאת בצמרת המערב החזק,והיא אפילו כבר הגיעה פעם אחת לגמר המערב,אז תגידו מה שונה הפעם,למה שהפעם היא תצליח?

1.ארבעת השחקנים הטובים ביותר של ממפיס הם,מארק גאסול,זק רנדלוף,מייק קונלי וטוני אלן.ה-4 הזאת משחקת כבר יחד 5 עונות!!!,רק לקבוצה אחת יש יותר עונות היחד ל4 שחקנים המובילים שלה(כן כן אני כמובן מדבר על פילדלפיה).בכלל החמישייה של ממפיס היא אחת החזקות בליגה:

ביחד כבר 5 עונות

מייק קונלי-לדעתי השחקן הכי אנדייטד בליגה בלי עוררין ולבטח אחד מ5 הרכזים הטובים בליגה.

טוני אלן-עדיין השומר הכי טוב משחקני היוץ ובפליאוף האחרון ראינו שאפילו על דוראנט הוא יכול לשמור מעולה.

טיישון פרינס-החוליה החסרה.

זק רנדלוף-עדיין אחד הפאוורדים הטובים בליגה.

מארק גאסול-לפחות על פי פתיחת העונה (ולא רק ) אחד מ2 הסנטרים הטובים בליגה(יחד עם דמרקוס).

בנוסף לחמישייה יש לממפיס ספסל לא רע בכלל,שבשנתיים האחרונות הם רק חיזקו אותו,קורטני לי מצא את מקומו ומשתלב נהדר,וינס קרטר-מוסיף להם וינריות  שהייתה חסרה להם,ופונדקסטר,אודריך ולויר משלימים ספסל לא רע בכלל.

2.נקודה נוספת זה כמובן סגנון המשחק שלהם,שאם יש סגנון שמותאם לפליאוף זה כמובן הסגנון האיטי של הכנסת הכדור קודם כל פנימה ואז החוצה,וכמובן ההגנה שלהם.

3.נקודה שלישית שמראה לי שהשנה היא השנה של ממפיס זה שהקבוצה עברה מלהיות הקבוצה של זק רנדלוף לקבוצה של מארק גאסול.השינוי הזה מתבטא למשל בנקודות שגאסול קולע 20.2 נקודות למשחק לעומת רנדלוף שקולע 15.9 נקודות לעומת שנה שעברה שרנדלוף קלע 17.4 נקודות למשחק וגאסול קלע רק 14.6 נקודות.

שינוי זה מתבטא לא רק בנקודות אלא בכך שכל המשחק עבר להיות דרך גאסול שכמו כל סנטר אירופאי טוב יודע לנהל את המשחק מבפנים בצורה אופטימלית.

נכון לעכשיו השינוי הזה גם עובר בצורה חלקה ומזכיר לי שינוי מאוד דומה שקבוצה אחרת עשתה בעבר(סן אנטוניו ב-99)

4.נקודה אחרונה שמתקשרת לכותרת של הפוסט.השנה יש ואקום,מהמזרח אחרי שקיעת מיאמי,האלופה לא תגיע וזה בכלל לא משנה מי תגיע לגמר.במערב מועמדת אחת כבדה לדעתי נפלה כבר בגלל פציעות(אוקלהומה) נשארנו עם 5 מועמדות: קליפרס,גולדן סטייט,דאלאס ,סן אנטוניו וממפיס.

קליפרס לא יזכו כי הם הקליפרס והם ימצאו דרך לבעוט בדלי.

גולדן סטייט-גם במידה וכולם יישארו בריאים הם יצטרכו להפסיד איזה גמר מערב אחד לפחות,לצבור ניסיון ואז לאיים ברצינות על האליפות.

דאלאס-שאלת השאלות בהחלט יש פוטנציאל,יש ניסיון השאלה שוב פציעות כי 2 שחקנים חשובים שלה כבר לא צעירים (צ'נדלר ונוביצקי)

סן אנטוניו-פה כבר נלך על העובדה שסן אנטוניו מעולם לא הצליחו לזכות בבק טו בק,ומעבר לכך אם יש קבוצה שמסוגלת הגנתית להתמודד מול משחק ההתקפה המופלא של סן אנטוניו זאת ממפיס.

אז זהו לסיכום נוצרה פה הזדמנות מה שאומרים אצלנו פעם בחיים להביא את התואר לעירו של אלביס וכדברי המלך של הגויים(המלך של היהודים זה זוהר)

Its now or never

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יואל
יואל
04/12/2014 17:29:46

אחלה פוסט , תודה.
שמת את הלוגו של פיניקס למעלה.
עוד נקודה זה המאמן שבעונה השניה שלו מועמד למאמן העונה.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
04/12/2014 17:31:00

איך קשורה פיניקס?

יניב
יניב
04/12/2014 17:32:20

לא קשורה,שלחתי למנחם תמונה של ממפיס,אין לי מושג איך זה הגיע לפיניקס

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2014 23:34:59
Reply to  יניב

התבלבלתי. יש לי כאבים איומים בכתף (עצם נוגעת בעצם) וביום רביעי אני עובד סוף סוף נתוח החלפת כתף. עד אז איני אחראי למעשי!

גיא
גיא
04/12/2014 17:45:30

לא יפה לזרות מלח על הפצעים…
(אוהד סאנס חסר אמונה)

אפלטון
אפלטון
04/12/2014 18:10:17

מצויין יניב. קורטני לי כבר תפס את המקום של האטרייה בחמישייה, ועושה זאת לא רע בכלל.
קונלי שחקן שחקן אבל נקודת התורפה של ממפיס זו קליעה ל-3. כשקבוצות ישימו את כל מה שיש להם בתוך הצבע ממפיס יכולים להיכנס לבעייה.

TheGreatWall
TheGreatWall
04/12/2014 20:26:12
Reply to  אפלטון

לא מסכים כל כך עם הטענה הזאת. יש להם כמה שחקנים שיודעים לקלוע לא רע בכלל מבחוץ- קרטר, קונלי שיש לו יד לא רעה, לי שפתח את העונה טוב מבחוץ ולמעשה רוב שחקני הכנף שלהם.
חוץ מזה, לגאסול ולרנדולף יש יד נהדרת מחצי מרחק, וזה מה שמרווח להם כל כך יפה את המשחק. גאסול מנהל את המשחק מלמעלה, מה שמאפשר לשחקנים לעשות תנועה בלי סוף ולרווח את המשחק

ולדי קוגן
04/12/2014 18:34:30

לא יודע אם ממפיס יכולים ללכת עד הסוף, אבל גמר מזרח בהחלט נראה כמו יעד ריאלי. חוץ מאוקלהומה וסן אנטוניו הם יכולים לנצח כל קבוצה בלי בעיות. לדאלאס יש הגנה בעייתית, גולדן סטייט פציעים, יוסטון חסרה עומק והקליפרס עדיין לא הוכיחו את עצמם. ממפיס בהחלט פייבוריטים ללכת רחוק.

עגל
עגל
04/12/2014 19:02:27

טור יפה. בסוף ניסית לדחוף את ממפיס ע"י אלימינציה של שאר הקבוצות. הבעיה שלי, סימן השאלה, הוא מה נשתנתה השנה הזו מהשתיים הקודמות ? גם לפני שנה ושנתיים חשבתי שיש להם את זה ואז הם נפלו. וינס קרטר וטיישון פרינס (עם כל הכבוד לו) זה לא מספיק. בפלייאוף ההבדל בין גמר הנבא (מה שאתה מייחל בשבילם) לנפילה בסיבוב הראשון הוא לא כזה גדול.

יניב
יניב
04/12/2014 19:22:51
Reply to  עגל

עגל לדעתי מה שהשתנה זה בעיקר נקודה שלישית שבא נגעתי וזה שהקבוצה הפכה להיות הקבוצה של גאסול ולא של רנדולף וזה אמנם נראה שינוי מינורי אך אני חושב שזה השינוי שיכול להביא את הגרוש ללירה שחסר. בקשר לעוף בסיבוב ראשון או גמר אז אתה צודק זה יכול לפול לכל אחד מהצדדים. מה שכן אני חושב שהם יכולים ללכת עד הסוף ולא רק גמר הליגה

עגל
עגל
04/12/2014 19:24:53
Reply to  יניב

אני מסכים וגם חושב שקבוצה של גאסול זה שינוי חיובי בהחלט. חלון הזמן שלהם קטן כי הם לא ישארו צעירים לנצח. יש להם שנתיים לזכות ואח"כ בנייה מחדש (לדעתי)

צביקה
צביקה
04/12/2014 23:15:02
Reply to  עגל

וינס קרטר בהחלט יכול להיות מה שיעשה את ההבדל.

דנסקי
04/12/2014 19:17:29

"ה-4 הזאת משחקת כבר יחד 5 עונות!!" – 5 שנים ו-3 סימני קריאה. אני לא בטוח שיציבות זה בהכרח מתכון להצלחה… ראה בוסטון אחרי הטריידים של השלישייה הגדולה, או מיאמי משנה שניה של לברון, או אפילו השנה הראשונה. גם אינדיאנה היציבה דוגמא טובה, רק למקרה השני של יציבות לפח.

"השנה היא השנה של ממפיס" – אתה שם כסף על ממפיס לזכות?!

כי אני כן 🙂

יניב
יניב
04/12/2014 19:24:44
Reply to  דנסקי

יש משהו בדברייך אך אני חושב שהם בדיוק בנקודה שהם עדיין בשיא בבוסטון הייתה כבר ירידה וסחבו את זה עוד מה שבסוף היה בעוכריהם. מה עוד כמו שציינתי השנה זאת שנת ואקום ולכן יש חשיבות ליציבות הסגל

יפת
יפת
04/12/2014 19:30:52

באמת אחלה הזדמנות, אבל עדיין לא רואה אותם הולכים עד הסוף.

הספרס עדיין כאן (עניין הבק טו בק זה סתם, בדיוק כמו האליפויות רק בשנה איזוגית), הקליפרס אמנם מאכזבים אבל עדיין לא הייתי מספיד אותם ואוקלוהומה בריאה היא עדיין קבוצה כשרונית בטירוף, אלה מבחינתי הטופ 3 לאליפות.
אחריהן הייתי שם את ג"ס וקליבלנד ששתיהן צריכות עוד איזה שנה, כל אחת מסיבות אחרות.
ואחריהן את דאלאס ממפיס ויוסטון.

TheGreatWall
TheGreatWall
04/12/2014 20:26:50
Reply to  יפת

+1

אחלה מאמר. מעולה!

יניב
יניב
04/12/2014 22:12:18
Reply to  TheGreatWall

תודה

Etayle
Etayle
04/12/2014 21:39:58

פורטלנד זו דוגמא גרועה. לא היה להם ספסל בכלל( של ממפיס לא רע) וגם הפסידו למגה ספרס( שפירקו להם את ההגנה שהיתה חלשה אצלם), אינדיאנה השד יודע מה קרה שם.
במערב כל אחת יכולה לזכות …( ממפיס, דאלס ספרס, ג"ס יוסטון OKC ) זה ממש קשה לחיזוי… אפילו פורטלנד המחוזקת יכולה להדיח כל קבוצה…

יניב
יניב
04/12/2014 22:14:12
Reply to  Etayle

פורטל נד הייתה דוגמא לקבוצה שהתחילה חזק את העונה האמת שאם כבר גולדן סטייט יותר מזכירים לי אותם. ממפיס באמת דומים יותר לאינדיאנה ומכיוון שאצלכם לא נראה לי שיקרה מה שקרה לאינדיאנה אני מאמין שהם יוכלו ללכת עד הסוף

Etayle
Etayle
04/12/2014 23:06:05
Reply to  יניב

אתה צודק בזה. למרות שאצל פורטלנד הכתובת הייתה על הקיר( למרות שהרוב חשבו שהם יקרסו ועברו סיבוב ).
בנוגע לווריוס הבעיה שלהם זה לא הסגל, אלא השבריריות של קרי-לי-בוגט, וחוסר היציבות של איגואדלה.

Berch
Berch
04/12/2014 21:40:36

ורי נייס… אגודל !

יניב
יניב
04/12/2014 22:14:45
Reply to  Berch

תודה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
04/12/2014 22:18:10

פוסט מדויק מאוד

המשגיח
המשגיח
04/12/2014 22:27:24

ניסיתי לחשוב על סיבה לפסול את ממפיס. מלבד פציעות שחקני מפתח (נכון לכל קבוצה בליגה), לא מצאתי…

אדיר
אדיר
04/12/2014 22:28:17

הכל נכון חוץ ממה שאמרת על הספרס. הספרס העיפו להם סוויפ לפרצוף לפני שנתיים די בקלות. למעשה, אני לא רואה מישהי מספיק חזקה- מנטלית וטכנית- בשביל לגבור על הספרס. התאנדר נפלו על פציעות ומאמן, הקליפרס מגמגמים, ממפיס יודעים שהספרס זה הקריפטונייט שלהם וגולדן סטייט צריכים עוד קצת פלייאןף.
סורי, ריפיט.

Etayle
Etayle
04/12/2014 23:03:49
Reply to  אדיר

לא בטוח.
היתרון של הספרס על ממפיס זה היכולת שלהם לגלות נקודות תורפה בהגנה. לכן מול ממפיס שקולעים מולם יותר קשה להם ליצור נקודות יש מאין.( מקווה שהבנת תרעיון).
דאלאס יכולים לעשות להם את המוות( במיוחד עם סופר אליס ופרסונס החביב), הכל תלוי בהגרלות, אבל קבוצה שתצליח למנוע את החדירות הקלות של הספרס תיקח אותם( אולי יוסטון במובן מסוים ).
שוב הכל פתוח…

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2014 23:39:03

פוסט מצויין. מתנצל על הבילבול בתמונות. אני לוקח משככי כאבים (העיקר שיש בהם נרקוטקיס!) ואני בהיי לא נורמלי. עד הניתוח ביום רביעי אני לא אחראי על מה שאני כותב או עושה.
בקשתי הפעם כץף צהובה לכבוד מכבי ת"א כדורסל. הימנית ירוקה – מכבי חיפה כדורגל.
שבוע לפני שאני הולך לקבר, כבר הזמנתי 'מחליף טוסיק' בצבע סגול-זהוב.

זיו
זיו
05/12/2014 11:45:31
Reply to  מנחם לס

תרגיש טוב!!!!!!!!!

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2014 23:40:07

ממפיס היא עיר שאף פעם לא זכתה בכלום, מלבד אלוויס פרסלי. נראה מוזר שאלופת NBA תבוא משם. אבל לך תדע.

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2014 23:42:14

ובחירת השיר מעולה ביותר. זמר כמו אלוויס לא היה ולא יהיה. ה-NOW OR NEVER שלו הוא אחד הנהדרים!

עגל
עגל
05/12/2014 9:09:59
Reply to  מנחם לס

אני מציע שתשמע פעם את הגרסה של ילומן לשיר הזה